onsdag 20 juni 2012

HEXAGON

Ingen har väl missat att detta mönster är på tapeten just nu. 
Hexagoner - En regelbunden hexagon är en polygon som består av sex lika långa sidor, med lika stora vinklar emellan. Mest känd är antagligen bikupans vaxkakor som är uppbyggda av ett mönster av hexagoner. Källa. Wikipedia.
Möjligen kanske jag spara på för mycket skräp;) Men när det blir kvar större gummibitar efter en stämpel som jag klippt rent så brukar jag spara den överblivna biten.
Jag klippte ut en hexagon från mitt mönsterpapper för att använda som mall. Ritade av det på gummit och klippte ut.
 
Jag monterar aldrig mina stämplar utan använder Tack n´ peel på mina akrylklossar istället. 
Finns hos Ljuva Änglar.
Den här har varit med ett tag så den har blivit lite missfärgad men funkar ypperligt ändå.
   
Med olika stämpeldynor från Ljuva Änglar (You Do) och Distressdynorna Shaded Lilac och Peacock feather så lekte jag fram ett mönster på ett cardstock.
   
På vissa hexagoner gjorde jag ett mönster.
   
Genom att först färga in stämpeln med en färg och sen trycka den mot en annan stämpel innan du sen stämplar den på ditt papper skapar du olika mönster på en slät stämpel.
 
Stämplade upp denna text från Ljuva Änglar (You Do) och monterade den med 3D kuddar på pappret.
Jag hann inte klart kortet av olika anledningar, men ville ändå visa er detta tips.

Ha en jättemysig midsommar allihop!

//Tesa

10 kommentarer:

  1. SÅÅÅ fantastiskt!!! Coolt och läckert!!! Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade det:)
      Kram Tesa

      Radera
  2. Vilket festligt tips, det måste jag prova. Vad fräckt du gjorde med stämpeln i slutet.
    De flesta av mina stämplar är inte heller monterade och jag har oxå den "kladdiga " sidan..väldigt smart tycker jag...och min är oxå smutsig men det gör inget den går alldeles utmärkt att använda iallafall!(herre gud, vilken låååååång mening!)

    Tack för alla tips och ha det gott fina du!
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  3. Så häftigt! Gillar särskilt tipset att spara de större gummibitarna efter stämplarna och göra former som"egna stämplar". Coolt att du skapade mönster mha andra stämplar. Du bara för fyndig;) kram

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset du delar med dig, nu vet jag vad jag kan göra med de överblivna gummibitarna jag sparat på!! :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Tack för ditt tips, det här kan vara värt att pröva sen om det blir så fint som ditt återstår att se.

    SvaraRadera
  6. Härliga färger på ditt fina kort! Det är snyggt med hexagoner. Det där med att stämpla med en stämpel på en annan innan man stämplar på pappret var ett jättebra tips som jag ska testa vid tillfälle. Du är alltid så fyndig! :)
    Önskar dig en riktigt trevlig midsommar!
    Maria

    SvaraRadera
  7. Tack för alla tipsen! Älskar mönstren du gjorde med stämplarna och hexagonerna (gillar allt som liknar lapptäcken). Det ska bli så roligt att prova detta:-)
    Kram Outi

    SvaraRadera
  8. Så smart! Vad får du allt ifrån! ;)

    Hoppas att du har haft en bra midsommar!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Jättefint!! Det ska jag använda mig av. Jag har lite tack´n peel, men jag gillar mest att montera dem. Tycker att det sitter så hårt med det andra, tur att smaken är olika...Men fint blev det och även flaskan du altrat. Ha det fint i regnet. Kramen Brittis

    SvaraRadera