onsdag 12 oktober 2011

MINIKUVERT

Testade att göra några minikuvert i Maya Road stil.

Jag skriver inga mått utan denna kan göras i vilket mått som helst. 2 lika stora kvadrater med ett lock och flärpar. Locket har jag stansat med en kantstans från Tim Holtz.
Med en screwpunch gjorde jag 2 små hål i ett papper.
Sen punchar jag ut 2 ringar med hjälp av en ½ inch punch.
Markerar på locket och framsidan vart jag vill att fästanordningen ska sitta. Gör hål med screwpunchen.
Fäster ringarna med en öljett. Dessa kommer från Scrapbutiken.
Fäster ett snöre mellan ringarna.
Här är början på kortet som jag använt kuvertet till. Kortbas, mönsterpapper, snöre, knapp och ett klistermärke från Ikos design. Hon gör så fina figurer:)
Grattisstämpeln från Scrapbutiken. Limmade på några rosor. Falsk söm runt mönsterpappret.
Små duttar med pearlmaker.

//Tesa

13 kommentarer:

  1. Jätte fint kuvert!
    Tack för tipset om Bee waxet!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jättefint. Tack för tipset

    SvaraRadera
  3. Jätteläckert, snyggt och ett bra tips. Tusen tack.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. så vackert!!! kuvertet e ju superläckert!

    SvaraRadera
  5. Verkligen jätteläckert!!!
    Kramizar susanne

    SvaraRadera
  6. Jättebra idé, som vanligt! :) Och snyggt kort!

    SvaraRadera
  7. WOW!!! Verkligen superfint!Tack för tipset!
    Var riktigt längesen jag kikade förbi hos dig, massor med andra fina skapelser du hunnit göra.

    Jag har en scrapcandy i min blogg nu så är du sugen att ta en lott så kika in! =) Hoppas att du vill hänga på.

    Ha en fortsatt trevlig dag, kram Ulrica

    SvaraRadera
  8. Superfint precis som jag skulle vilja ha. Tack för tipset. Har lagt in ett inlägg på Scrapbutikens blogg där jag använt din beskrivning till minialbumet.

    http://scrapbutikens-blogg.blogspot.com/2011/10/ett-litet-minialbum.html

    SvaraRadera
  9. Mönstret till tofflorna hittar du här; http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=126&d_id=14&lang=se

    SvaraRadera