söndag 25 september 2011

LUFTBALLONG

När jag såg dessa luftballonger på nätet kände jag direkt att jag ville testa, och såklart låter jag er följa med i skapandet:) Det fanns ingen tutorial på luftballongen så jag tog lite av det som fanns till hands här hemma.
Jag gillar återvinning!!

En gammal glödlampa som jag målade med blå akrylfärg. Låt den nedersta biten av hållaren vara ofärgad.
Tog sen en bit snöre och klippte till det i 4 lika långa delar..
Snöret limmade jag fast på lampan med en limpistol.
Limmade det på 4 olika ställen runt lampan.
En bit vinkork som ska få agera korg till luftballongen.
Limmade snöret runt korken med limpistolen.
Limmade sen fast alla hängande snören på korgen.
Gjorde även en lite större luftballong i vitt.
Blommor limmade i korgen.

Varför inte testa att klä in glödlampan med fint mönsterpapper istället för att måla?!

//Tesa

10 kommentarer: